Nejvíce cestujících bylo v Japonsku přepraveno v r. 2007, a to 353 milionů. Síť se v r. 2014 táhne od Kagošimy na jihu ostrova Kjúšú až po Aomori na severním cípu ostrova Honšú s několika dalšími odbočkami (např. do Nagana či Niigaty v centrálním Japonsku), ale stavba stále pokračuje. V r. 2015 by měly vysokorychlostní vlaky jezdit do Kanazawy, o zhruba patnáct let později až do Sappora na ostrově Hokkaidó.
Na nejnovějších tratích dosahují vlaky rychlosti 320 km/h. Ve špičce odjíždějí vlaky na nejrušnější trati mezi Tokiem a Ósakou každých 3–5 minut. Vlaky jsou známé svou přesností, průměrné zpoždění vlaku je 36 sekund, což však zahrnuje ne zcela výjimečné události jako zemětřesení, tajfun či sněhová bouře, kdy musí vlaky zastavit. Kromě dochvilnosti se síť může chlubit i extrémní bezpečností – po více než 50 let provozu nedošlo k jedinému úmrtí spojenému s těmito vlaky.