Letecký přepravce má na základě evropské legislativy povinnost náležitě se postarat o cestující (odpovídající stravování, nárok na telefonní hovor & internet, ubytování) pokud se při přepravě vyskytne jakýkoliv problém. Pokud dojde ke zpoždění letu, zrušení letu, zmeškání navazujícího letu, snížení přepravní třídy ze strany aerolinií či odepření nástupu na let je navíc povinen vyplatit i náležitou kompenzaci až do výše 16 500 Kč. Click2Claim naše klienty zastupuje při jednání a vymáhání finančních kompenzací s leteckou společností.
>> Podat žádost o finanční kompenzaci <<
Nárok na finanční kompenzaci lze uplatnit až 3 roky zpětně a tedy i po tak dlouhé době vám může Click2Claim odškodnění vymoci.
Občerstvení & ubytování
Občerstvení či ubytování Vám musí být zajištěno i v případě, že jet let zpožděn z důvodů jako je nepříznivé počasí apod. tedy událostí, které letecká společnost nemůže ovlivnit!
- zpoždění letu 2 až 3 hodiny při délce letu do 1 500 km
- zpoždění letu 3 až 4 hodiny při délce letu od 1 500 km až 3 500 km
- zpoždění letu 4 hodiny a více při délce letu větší než 3 500 km
Za jakých podmínek vzniká nárok?
Nařízení Evropského parlamentu a rady Evropského společenství č. 261/2004 se vztahuje na odlety a přílety všech leteckých dopravců sídlící na území EU. Nařízení se také vztahuje na mimoevropské dopravce, a to v případě, že jejich letadlo odlétá z letiště na území EU.