Vyhledat zájezd na mapě

Stručně o zájezdu
  • Kompletních 9288 km po nejdelší železniční trati světa
  • Moskva s Kremlem a Rudým náměstím, Kazaň – perla Tatarstánu
  • Nádherná příroda Sibiře a kolem jezera Bajkal
  • Přístav Vladivostok a malebné pobřeží Pacifiku

Vyslyšme volání dálek a vydejme se na železniční pouť po nejdelší trati světa napříč Ruskem – zemí, nad kterou slunce nezapadá. Transsibiřská magistrála je fascinující a živoucí tepnou jižní Sibiře, jež by bez ní prakticky nemohla fungovat. Zároveň ale představuje zvláštní „jednorozměrný svět“, který zná jen dvě světové strany – východ a západ – a řídí se celý moskevským časem, ač vlakem protneme postupně osm časových pasem. Nejrychlejší expresní vlaky zvládají celou trasu za šest dní a nocí. My samozřejmě nepojedeme "v jednom tahu", nýbrž si cestu rozložíme na sedm úseků se zastávkami na těch nejzajímavějších místech. Vlaky jsou vždy lůžkové či lehátkové a celkem osm nocí ve vlaku, prostřídaných pěti nocemi v hotelech, nám pomůže zvládnout 9288 km trati v rozumném časovém rozpětí.

Mapa zájezdu
Zájezd den po dni
1.–2. den

Praha – Moskva: přílet a prohlídka města – Kreml a Rudénáměstí, chrám Vasila Blaženého, obchodní dům GUM, chrám Krista Spasitele, nový park Zarjadje, pěší zóna starého Arbatu, moderní Nový Arbat, vyhlídka na Vrabčích horách, dle času i letní sídlo Kateřiny Veliké s přilehlým parkem Caricyno; druhý den večer odjezd nočním vlakem po Transsibiřské magistrále.

3. den

Kazaň: prohlídka starobylého centra na řece Volzekazaňský Kreml, ulice Baumana, katedrála sv. Petra a Pavla, fakultativně chrám Všech náboženství; večer odjezd nočním vlakem.

4.–5. den

Dopoledne přejezd přes Ural do Asie; Jekatěrinburg – náměstí Roku 1905, chrám Na krvi, vyhlídková plošina na vrcholu jednoho z moderních mrakodrapů, jezero v centru města, místo největšího pohřebiště československých legionářů na světě a jejich památník na Michailovském hřbitově; nocleh v hotelu a 2. den výlet k hraničnímu monumentumezi Evropou a Asií a k místu pohřebiště carské rodiny Ganina Jama; večer odjezd na druhý nejdelší úsek magistrály (2 noci a den).

6. den

Přejezd západní Sibiří přes Omsk a Novosibirsk a přes mohutné řeky Irtyš a Ob.

7.–8. den

Krasnojarsk s atraktivní polohou na veletoku Jenisej a v předhůří Východního Sajanu; výlet minibusem do přírodní rezervace Krasnojarské Stolby s unikátními skalními útvary s výhledy na Jenisej – většinu dne relaxace v přírodě a možnost pěší turistiky); 2. den odjezd vlakem k Bajkalu.

9. den

Irkutsk – tradiční metropole střední Sibiře na řece Angara: nábřeží, pravoslavné chrámy, dřevěné domy děkabristů, Znamenskij monastýr; nocleh v hotelu.

10. den

Přejezd minibusem k nedalekému jezeru Bajkal do letoviska Listvjankaokružní plavba po jezeře, rybí trh se slavným bajkalským omulem, možnost vycházek borovými lesy po kopcovitém pobřeží; návštěva něrpinária (něrpa je endemický bajkalský tuleň) nebo zajímavého muzea Bajkalu; nocleh v typickém dřevěném penzionu.

11. den

Z Listvjanky přeplujeme lodí přes ústí řeky Angary, odkud vyráží slavná krugobajkalská železnice na vyhlídkovou jízdu s řadou zastávek s možností pěších procházek podél pobřeží Bajkalu; večer příjezd do Sljuďanky – prohlídka jediného mramorového nádraží na světě; ubytování v turbáze na pobřeží.

12. den

Dopoledne koupání v Bajkalu nebo výlet podél pobřeží; odpoledne přejezd vlakem okolo Bajkalu (významná část úseku vede hornatou krajinou s výhledy na jihovýchodní pobřeží) do Ulan-Ude, centra autonomního buddhistického Burjatska – večer prohlídka příjemného centra s monumentální hlavou Lenina na centrálním náměstí; nocleh v hotelu.

13. den

Výlet minibusem do hlavního buddhistického kláštera v Rusku – Ivolginského dacanu; odpoledne odjezd na náš nejdelší úsek magistrály (2 noci a 2 dny).

14.–15. den

Přejezd hornatou krajinou podél čínských hranic až na Dálný východ do Chabarovsku na soutoku Amuru a Usuri;nocleh v hotelu.

16. den

Chabarovsk – muzeum Amurského mostu, okružní plavba lodí po Amuru, Amurský útes, Spaso-preobraženský chrám, nábřežní promenáda; v podvečer odjezd na závěrečný noční úsek, výjimečně směrem k jihu.

17. den

Vladivostok: ráno příjezd a prohlídka města s přitažlivou polohou na členitém pobřeží Japonského moře a s velkým přístavem – Nikolajevskij sloup (symbolický konec Transsibiřské magistrály), prohlídka atraktivního centra – muzeum v ponorce, pevnost, mys Tokarevského, pohřebiště československých legionářů na Mořském hřbitově; výjezd lanovkou na sopku Orlí hnízdo s krásnými výhledy na město a okolní ostrovy; nocleh v hotelu.

18. den

Vladivostok – Praha: ráno transfer na letiště a letecky zpět do ČR.

Termíny zájezdu

DVOJNÁSOBNÁ SLEVA pro stálé klienty!

Podmínky
V ceně zahrnuto:
  • letenka Praha–Moskva / Vladivostok–Praha (vč. všech poplatků) v ceně 15 000 Kč
  • 7x hotel *** a 2x turistická ubytovna – vždy se snídaní
  • 6x lehátkový vlak (7/8 nocí – v závislosti na aktuálním jízdním řádu – podrobněji viz "Praktické/Ubytování")
  • místní transfery minibusy aj.
  • 2x loď (okružní plavba a po Amuru a celodenní výlet lodní krugobajkalkou)
  • exkurze do NP Stolby
  • informační materiály
  • český průvodce.
V ceně nezahrnuto (platí se na místě):

vstupné do památek a případná individuální doprava ve městech.

Poznámka:

Časový harmonogram může být upraven dle aktuálního jízdního řádu.

Pořadatel:
CK Adventura
Velikost skupiny:

10–15 účastníků

Klima:

Budeme se přesouvat postupně k východu v rozsahu zeměpisné šířky například Polska, až na závěr v Chabarovsku a zejména ve Vladivostoku klesneme jižněji až na úroveň Bulharska, ale u Pacifiku je obvykle chladněji než u Černého moře. Takže počasí lze očekávat celkově obdobné jako u nás.

Ubytování:

Ubytování v hotelech ***, případně v „turbázách“ v dvou- nebo čtyřlůžkových pokojích, jednolůžkový pokoj v hotelech je na vyžádání za příplatek. WC a sprcha s teplou vodou budou většinou na pokoji, ale nelze to vždy zaručit.

Vlaky mají dvě kategorie vagonů. Kupejnyj vagon má uzavřená kupé pro 4 osoby se sklopnými lůžky dole a ve střední poloze, nejvyšší patro je určeno pro zavazadla. Plackartnyj vagon má obdobná lůžka, ale kupé nemají čelní stěnu do uličky a na protilehlé straně uličky jsou ještě 2 lůžka rovnoběžná se směrem jízdy. O každý vagon se pečlivě stará děžurnyj, který vydává čisté povlečení. Kupejnyj vagon nabízí více prostoru a soukromí, plackartnyj zase možnost užít si neformální družnou atmosféru a těsnější kontakt s domácími pasažéry. Na všech nočních úsecích budete mít v ceně kupejnyj vagon, pouze na denním přejezdu okolo Bajkalu je v ceně plackartnyj vagon.

Stravování:

Užijeme si stravování z bohatých místních zdrojů – samozřejmě také masové taštičky pelmeně, palačinky blinčiki, u Bajkalu a u velkých řek ryby, velký výběr z mnoha druhů piva atd. Ve vlacích je restaurační vagon a v každém vagonu kypjatok s vroucí vodou na samoobslužnou přípravu čaje, kávy, instantních polévek apod. Vše za ceny srovnatelné či nižší oproti českým.

Fotogalerie
Zajímavosti

Jako čtení do vlaku vám doporučujeme některou z knížek legionářské literatury, jež vás přenese do doby, kdy magistrálu v celé její délce ovládly na sklonku první světové války i po ní československé legie, odříznuté bolševickou revolucí, které tudy přes Vladivostok mířily k domovu asi nejdelší oklikou, jakou kdy světové dějiny vojenských přesunů zaznamenaly.

Zde si můžete prohlédnout náš aktuální katalog.
Newsletter

Chcete pravidelně dostávat naše novinky? Zaregistrujte se zde!

Archiv newsletterů